Opptaksprøve nr. 2 Bergen

Opptaksprøve nr.2 Rom og møbeldesign/interiørarkitektur i Bergen

Dag 1. kl 09.00-15.00
Gruppeoppgave: Lag et objekt som viser egenskapene til en kryssfinerplate.
Først skal de enkelte i gruppen tegne og lage et forslag i målestokk 1:7,5.
Deretter blir gruppen enig om et objekt de lager utifra en kryssfinerplate på 1,5 x 1,5m

Noen av mine forslag:


Figuren i 1:7,5. Dette var den jeg laget og som gruppen var enig i at viste kryssfinerplatens egenakaper best.

Figuren i 1:1. Den er 1,20 m bred

Dag 2. kl 09.00-15.00
Enearbeid. Lag et rom ril objektet dere laget i går. Rommet skal fungere som et visningssted og beskyttelsessted for figuren. Du skal kunne bevege deg inn i rommet og betrakte objektet fra flere vinkler enten du beveger deg, står eller sitter. Vi ser for oss at rommet er plassert i et naturlandskap slik at sollyset påvirker objektet, rommet og disse relasjonene.

Lag objektet og rommet i målestill 1:20


Jeg skisset ned mange ideer og endte opp med et rom som var en veltet, forstørret versjon av objektet...


Dag 3. 09.00 - 12.00
Frihåndstegning ute i Bergen by. Rom om miljø.
Jeg satte meg på togstasjonen og valgte å tenke miljø - hvordan rommet ble brukt.
Trenger å øve MYE mer på tegning...     ... 



 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar